onsdag 25 februari 2009

Dag 48 - Saker med vingar


Tema nummer 325

14 kommentarer:

Olga T sa...

En sån underbar liten trollslända!
Väldigt skarpt foto. Bra fångat! Vattnet i bakgrunden är härligt med rörelserna på ytan.

Kerstin sa...

Snyggt! Det ser ut som att en liten helikopter har landat på blomman. :)
Ha en fin dag.

Chesney sa...

Love the detail in the flower and insect! You hit this one right one! Picture perfect!

annette sa...

ja, vad skall jag säga som ingen annan sagt, underbart vacker bild både på insekt och blomma, och det är många vingar, för även den vackra blomman har ju vingar;)
Ha det så bra!

Kram //annette

sinneskatten sa...

Men så vacker bild!
Bakgrunden lyfter blomman, så snyggt!

Rajson sa...

Oj nu har du över träffat dig själv.(Jag menar det!)Gillar nog mest kontrasten mellan det vackra ståtliga ljusa blomman (Lotus?) och rörelsen i det diffusa vattnet!Flygfät är pricken över i:et!
"Utställning" är lite väl ambitiös benämning, men tänkte använda alla vita väggar vi har på praktiken.Väljer nog ut min favvon men samlar nog olika tema i de olika rummen.Har det än så länge bara i huvudet.Tyvärr är jag sådan att det blir oftast gjort i sista stund.
Ska validera min stora skärm först.Sen tänkte jag skicka i fotona till "Grimsons".De brukar vara jätte snabba.
Ska nog bjuda in tjejgänget som jag träffar imorgon också( Folktandvårds tjejrna i stan.Vi som har jobbat el jobbar på FTV träffas sen 25år tillbaka.Jättekul!)
Nej nu får jag ta mig till sängen!
Ha det gott!

annalarssonphotography sa...

Så vackert!

Blommans blad ser ut som vingar och den lilla helikoptern som landat på toppen :)
Och bakgrunden som lyfter hela bilden till otroliga höjder.

Jag beundrar ditt arbete med kameran och det gör att jag verkligen vill fortsätta att utveckla mitt fotograferande vidare!

Ha en fin dag!
Anna

Della sa...

Fantastiskt! Kan man ta så här bra bilder??? Jag blir helt förstummad.

Anonym sa...

Vilken underbar bild! Så vacker i färgskalan. Och som om det inte räckte med den vackra blomman, så har du dessutom prickat in sländan också, hellyckad kombination! :)

Maria Berg sa...

WOW!
Tycker om att blomman ite är placerad mitt i bilden.

Vingar från sländan, dess form går igen i blomman härligt.
Läcker bakgrund och stilren.

Kanske , kankse lite skarpare på insekten.
/MB

Veronica sa...

Jag tycker den är underbar!!!
Fullkomligt drunknar i dina bilder!!!
=)

Anonym sa...

Ofantligt vacker bild,verkligen nåt utöver det vanliga!

Anonym sa...

!!! Stunning image. I love the surface of the water - so mesmerizing...

Wenche sa...

So vackert, som alltid