onsdag 30 december 2009

Dag 365 - Min egenskap


Nu är jag mer än nöjd på kyla, snö och mörker. Om min vilja fick råda så skulle det bli vår omedelbart efter nyår :)
Jag längtar efter ljuset och värmen.
Jag tror bestämt att jag är bosatt i fel del av världen.

Tänk att jag hann med alla 365 bilderna! Jag tänkte nästan ge upp i mitten av oktober men envisheten gjorde att jag fortsatte.
Hur jag ska göra med den här utmaningen 2010 har jag fortfarande inte bestämt men det lutar nog åt att jag inte deltar. Tiden räcker inte riktigt till två bloggar.
Men det har varit väldigt roligt att delta. Men också svårt många gånger att få ihop foton som passar in på de olika temana. Det har blivit många nödlösningar:)
Ett stort tack för alla vänliga kommentarer och uppmuntrande tillrop som jag fått under året!

Ett Gott Nytt År önskar jag Er alla!

Tema nummer 280 - Min egenskap

37 kommentarer:

annette sa...

Instämmer med Dej om detta med kyla och snö, det räcker nu!!
Grattis till att Du klarat alla teman, tack för alla underbara bilder och härliga lösningar på en del teman. Suveränt att Du klarat av alla bilder med tanke på flytt och jobb under hösten.
Tack själv för alla fina och uppmuntrande kommentarer, hoppas fortfarande att Du kommer med nästa år;)

Gott Nytt År!

Kram //annette

Rajson sa...

Grattis, grattis till alla dina fina foton!
Du, där vill jag gärna sitta bredvid dig och njuta. Visserligen gillar jag snö till en viss grad, men det kan bli för länge.
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Kramar!

Chesney sa...

You DID it! Yeahhhhhhhh.....never for a moment thought you wouldn't! This has been a fun year and I loved seeing your part of the world through your eyes! :) Thanks for being part of the experience! Happy New Year to you too!

Kerstin sa...

Ja visst har det varit lite tufft att få till en del teman men jag tycker du har lyckats väldigt bra.
Jag tänker delta nästa år också, men då blir det på en egen blogg med bara 365 foton.
Du är välkommen dit om du känner för det.
Jag önskar dig och de dina ett riktigt fint slut och ett Gott Nytt År!
Kram

Gärdsmygen sa...

Grattis! Det har varit både spännande och inspirerande att följa dina foton! Du har en alldeles speciell förmåga att fånga läckra detaljer med skärpa.
Vi ses på vanliga bloggen nästa år då. Det blir samma för min del.
P.S. Staketet härunder gillar jag!!

Bibban sa...

Vilken underbar bild. Jag önskar dig ett underbart soligt och varmt år
Kram Bibban

Anna tassar in.. sa...

Oh....my goodness..så makalöst himmelskt..här finns ju en hel blogg med godis..suck..jaaaa...

Nässelblom och choklad sa...

Grattis till att vara i mål! Suveränt jobbat. vilka underbara bilder du visat oss - tack för det! Vet inte heller hur jag ska göra. Det är otroligt roligt att tvinga sig till att tänka i andra spår och otroligt roligt att titta på andras bilder - men det tar tid....Sen kan man förstås bryta om det blir för mycket, men det är ju inte det som är planen. Vill gärna fortsätta att se dina bilder i alla fall. God fortsättning på det nya året! Kram/Eva

Tammie Lee sa...

sorry I do not speak your language! I do not know what you wrote here, it is my sense that this is your last photo for 365 and it is so gorgeous! I am guessing this is a self portrait. The day could not be more beautiful. Congratulations!

oumberligating sa...

Wow - där vill jag vara ibland vågorna på din fantastiska bild!
Jag funderar just nu lite allmänt på det här med bloggandet!
Särskilt nu när jag hållit på ett tag, ja, egentligen inte så länge, cirka 1,5 år bara, men det är ju tillräckligt för att "nyhetens behag" ska ha hunnit lägga sig!
En del har ju bloggat betydligt längre än så, men visst märks det en viss avmattning även där, kortare inlägg och färre kommentarer!
Fast jag inbillar mig att man faktiskt ska försöka hålla kontakten med alla man på något sett kommit i kontakt med via sin blogg! Ibland så har man haft samma åsikter och intresse runt samma saker, eller annars har det bara varit en liten kommentar skriven helt på "måfå" någongång!
Trevligt hur som helst!
Jag hade ju en huvudidé när jag började blogga och det var ju att samla folk och åsikter i och kring olika sjukvårdsfrågor på min andra blogg www.jernsaxen.blogspot.com , det gick lite trögt så jag startade upp den här bloggen lite som en "dragblogg" för att locka in lite nytt "blod" på Jernsaxensidan, det gick fint, men även der skedde det en viss avmattning!
Kanske den här kommentaren låter lite "gnällig" det är inte riktigt meningen, det är mer en reflextion över hur det faktiskt förhåller sig ibland med bloggandet!
Nu blir just den här "kommentren" djäkligt allmänt hållen och jag kommer självklart skriva mer personliga kommentarer i framtiden!
Men just idag när det är Fredag och i början på det nya året så vill jag verkligen önska alla nya och gamla bekantskaper i "Bloggssfären" en riktig God Fortsättning och en Trevlig Helg!
PS: Fick några mail om varför jag raderat min blogglista, den är under uppdatering, flera av bloggarna på den har "lagts ner" tråkigt nog! Så nu när den ska återskapas så hoppas jag både att få in "gamla" och "nya" kompisar!
För blogga är kul! Leve Bloggen!
Kram ifrån Den Där Peter Olofsson på Oumberliga Bloggen!

Josefin sa...

Åh vad det där såg skönt ut! jag håller helt med dig om vår efter nyår! Vore inte det härligt?

Helena Ljunggren sa...

Wow vilken bild! kanonsnygg!

sebi_2569 sa...

very beautiful photo, congratulations

F.K.L. sa...

Beautiful photo and blog!

Luzia sa...

It´s a dream! Greetings from Luzia.

oumberligating sa...

Nu gör jag det igen.....det mest "förbjudna av allt", använder samma rader till flera bloggare.
Gjorde det förra sommaren, många blev sura och hörde av sig, fast ändå så blev det just den effekten jag vill uppnå, att få igång skrivandet igen hos "polare ifrån förr"! Ja, sanningens namn så skickade jag samma rader till några "färskingar" också!
Det fungerade faktiskt, sedan fick jag självklart be alla personligen om ursäkt för mitt opersonliga tilltag, men då blev de ju just så personligt som jag ville ifrån början, fast lite bakvänt, men i Krig, kärlek och bloggande är ju allt tillåtet!
När man dessutom har en av Sveriges trevligaste bloggar så måste ju alla få veta det och har folk "sommnat" så får man väl väcka de som gått in i något vad man kunde kalla "bloggslummer"!
Nej, blogga är ingen liten mysig fritidssysselsättning som man kan pyssla med hur som helst inte, att blogga är ett kall ett slags mission! Inget för veklingar med andra ord!
Eller som i mitt fall ett "gift" eller "opium" väl själv!
Känner du att du blir upprörd över dessa kanske lite opersonliga rader skriver det då till mig, hota mig, radera mig ifrån eventuell blogglista!
Kanske kan vi tillsammans väcka liv i den "falnade lågan" som faktiskt råder i bloggvärlden just nu, kanske inte på din blogg men i allmänhet så är inget som det var "förr" på den "gamla goda tiden"! (ler)
Ha en fortsatt fin vecka önskar Oumberlige Peter alla gamla och nya bloggpolare och kanske även några okända som kommer att få dessa rader! Antingen de vill eller ej!
Men skriv inte som ett par sura tanter skrev förra sommaren!
"Jag undanber mig ifrån all reklam ifrån okända bloggare"....så löjligt, någon gång måste ju alla vara okända för varandra, ska jag berätta en hemlighet, jag kände inte en enda av de härliga människor jag bloggar med innan jag började blogga!!!
Som sagt gör vad du vill med dessa rader!
"För bloggen i tiden!"
Kram som sagt ifrån Oumberlige Peter!

Dejemonos sorprender sa...

Hi,beautiful picture.. i liked.. youhave wonderful pictures here.. I will keep coming over here to see this wonderful space you have.

elena nuez sa...

it is very cold here, this picture is like a dream, you've made my day, thanks!

magda sa...

Seeing both of your block, my eyes welled beauty, because your photos are wonderful !!!

Kenneth Larsson sa...

Härlig bild som får mig att längta till varmare trakter och till havet! Snyggt!

Ha en fin kväll!

agawphotography sa...

Really great! Beautiful sky!!

Karolina , Krystyna , Klara ♥ sa...

hello .. welcome greet Polish, lovely blog I like very much .. I love Scandinavia! cool pics, kisses **, *

Anonym sa...

Så mange vakre bilder på din blogg.Jeg er også lei av snø og is, nå vil jeg har sol og varme. Ha en fin helg:-)
Inger Johanne Rasmussens tepper er veldig vakre. Følg med på nettsiden hennes hvor hun skal ha sine utstillinger.

clo sa...

beautiful place, beautiful colours...
superb..:o)

tusen sa...

Savner dine fantastiske bilder!?

agea sa...

lał,very beautiful photo:)

ANRAFERA sa...

Buena toma. Me gusta su profundidad y luz. Muy visual.
Saludos desde España.
Ramón

Toni sa...

Congratulations for this blog, good photos!
Un placer encontrar esta calidad
Saludos desde Barcelona :o)
Hasta pronto

alfonso sa...


· Here, the wide sea. Somebody waiting for a magic wave.

· regards

CristalRasgado & LMA
________________________________
·

TELMA GUEDES sa...

Então, venha para o Brasil! o inverno aqui parecerá outono para você!!!!abraço!!!

Georginia sa...

Cudne!!!
Piękny blog z pieknymi fotografiami!!!Pozdrawiam:)

Pepezapatablogsptop.com sa...

Preciosa instantánea.
Saludos-

Cinnamon and Thyme sa...

What a georgeus photo ... I want to be there right now. It is quite cold here in our country....a little sun would be so nice :)

Unknown sa...

Vilken kontrast mellan denna bild · -365 - med den tidigare, har du här i ljus, sol, färg, blå, havsluft, salt, gyllene sand, ett paradis, och vitt under snö och kyla.
Bra bilder.
Hälsningar. -

Malwina Marchwicka sa...

beutiful pictures! i like your blog!

Two-Photographers sa...

great photo!! keep up your work! we are now following you!

APARATKA bez akredytacji sa...

Pięknie u Ciebie!
Zestawienie płotu, śniegu i Ciebie (?) na plaży świetne!
Dziękuję CI pięknie za odwiedziny!
Wino z lawendy chyba i Tobie nie smakowałoby
pozdrawiam
Iwona