måndag 28 september 2009

Dag 260 - Dimma


Imorse satte jag mig i bilen och åkte till jobbet för första gången på två år. Det kändes lite ovanligt förstås men skönt också att komma igång med jobbet igen.
Det regnade under natten och den här synen möttes jag av efter vägen. Dimma över åkrarna.
Det var så vackert så jag var tvungen att stanna till och ta en bild rakt ut genom vindrutan med vår nya lilla kamera som jag tänker ha med mig på jobbet för att alls hinna med att fotografera på dagarna.
Tyvärr så vi inte riktigt kompisar ännu, den lille och jag, så bilden gör inte alls naturen rättvisa.
Tema nummer 347 - Dimma

7 kommentarer:

Photos by Storm sa...

Åh, har du börjat jobba? Hur känns det? Jag känner igen det därmed att lillkameran får ligga i väskan. Jag tycker dagarna har blivit så korta, helt plötsligt. Ha det bra/kram Lis

Rajson sa...

Vi som inte var med kan inte klaga det minsta på resultatet.
Dessa dimmiga mornar är oerhört vackra. Har nästa skrikit högt flera dagar i rad de senaste veckorna.
Vill att maken ska stanna bilen, vill hoppa av och skippa jobbet. Men ack nej, ingen förståelse!
Måste vara väldigt konstigt att komma in i den vanliga arbetslunken efter din ledighet. Hoppas du kommer att trivas!
Ha det gott!

Kerstin sa...

Jag tycker det blev en fin bild i alla fall som väl förmedlar känslan från morgonen.
Känns det bra efter första jobbdagen?
Ha en fin morgondag.¨
Kram

annette sa...

Ja, nu är Du uppe tidigt och får njuta av dessa vackra dimmiga vyer som finns nu på hösten, är ju så vackert, tycker det är en jättefin bild, undrar hur det skall bli när Du blir kompis med den!?

Ha det så gott!

Kram //annette

Chesney sa...

I love these dramatic images, very mysterious and kinda spooky!

Have a great 1st day back at work! :)

annette sa...

Du är förlåten;)

Ibland har jag gjort så att jag googlat lite på en del ord, hamnar då ofta i Wikipedia där jag får fram lite synonymer/tolkningar av ord som är svåra att översätta i bilder och då har det löst sig vid ett flertal tillfällen.

Hoppas dag två på jobbet gick som en dans;)

Kram //annette

Nässelblom och choklad sa...

Det måste kännas väldigt ovant, men vilken bonus att få tillbringa två år på en ny spännande plats och ändå veta att man har något att komma hem till. Är det samma jobb som du hade innan du for eller ett nytt? Bilden med din nya kamera är underbar, nog tycker jag ni verkar komma överens. Vad jag längtar efter en höstvecka på landet när jag ser den här vyn. Tyvärr missar jag den i år då äldsta dottern har för mycket att göra i skolan. Härligt att få vyn på bild i alla fall...Kram Eva