lördag 18 juli 2009

Dag 184 - Hänger på väggen


Hänger på väggen sedan någon vecka tillbaka gör en målning av Elin Folkesson. Jag såg den på Elins blogg i början av juni och gillade den så mycket så jag skrev och frågade om jag fick köpa den. Och det fick jag :)
Sedan dess har den varit på en utställning i Umeå innan den hamnade hemma på vår vägg. Jag tycker om den ännu mera nu än jag gjorde när jag såg den första gången.
"Syns jag nu?" är namnet på målningen.
Vill du titta närmare på Elins målningar så kika in på Huldas byrålåda.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag kan förstå att du tycker om den, den är riktigt fin.
Ha en skön söndag, Ninni.
Kram

annette sa...

Förstår mkt väl att Du tycker om den målningen, namnet på tavlan säger väldigt mkt när jag tittar på den, kvinnan ser verkligen ut som om hon ställer den frågan.
Tack för tips om Elins tavlor, skall jag gå in och titta mer på.

Go tur!!

Kramen !

annette

Livet på Citronodlingen sa...

Jättefin!

Elin sa...

Här tittar jag in för att bli lite inspirerad av dina fotografier och så hittar jag min tavla. Kul! Jag är glad att du är nöjd med den.

Maria Berg sa...

Grattis, det är alltid härligt när man hittar något man gillar och så fick du köpa den - kul!
Den har sin charm och den känns så varm.

Tack för att du tittade in till mig, har inte hunnit med att besöka alla så ofta men att döma av att du skrev köpte med från Sverige är du tillbaka i brasilien igen.
Hur var det att lämna Sverige? Har ni en återresa bokad?
Lilla nyfikan jag, skall titta på dina andra bloggar också.

Tycker om att det är mer än ett papper som ligger bredvid godisskålen.
Och nog liknar fiskedragen smågodis, blev det någon fisk?

Snövit i djupet av talriken och så jordgubbar, kan ge mig i baken på att du själv som barn fick gå ut och plocka och äta i trädgården också.

Klockren bild på FYND!!! Hoppas jag också kan fynda lite i år, skulle var så himla gott.

Stor kram till dig,
/Maria Berg