torsdag 26 februari 2009

Dag 49 - Inspiration


Inspiration hittar jag ofta i naturen, i färger, former och ljusförhållanden.
Vackra blad, kottar, fröställningar, trädstammar, blommor, stenar och snäckor. Det kan vara solljus som letar sig ner genom gröna blad eller helt enkelt färger. Molnen eller vattnet i havet eller sjön.
Mycket av det jag ser och som går att ta med, hamnar i fickan och får följa med hem. Jag har ett stort träfat där jag samlar mina fynd. Till och med min snälla man tar med sig saker hem till mig. Förra veckan fick jag en bit sockerrör som han hittat. Den ligger på tork nu.
Kastanjer brukar nästan alltid ligga i min jackficka.
Den som ligger i min jackficka nu plockade jag i Karlstad för några år sedan...
Tokigt skulle nog många tycka...

7 kommentarer:

Sarah sa...

Läckert fotat! Den gröna färgen lyser riktigt! Ha en fin dag ;O)

Chesney sa...

This is gorgeous and so innovative! Nice eye to see this!

annette sa...

Så fint fotad och härlig färg, roligt att läsa om Din inspiration, känner igen mycket av det Du skriver om som inspirationskällor, visst är det mysigt med allehanda ting som man hittar ute i naturen, små saker som ibland är så sköna att ha i fickan och som påminner om olika personer eller platser.
Inte så svårt att hålla bloggen igång med lite bilder, senaste veckans bilder kommer alla från Vadstena med omnejd, har inte fotat ett kort sedan den dagen.
Men nu börjar armen bli väldigt mycket bättre så kanske det kan bli något till helgen;)
Kramen och en fortsatt bra dag!
annette

Della sa...

Inspiration för mig det är dina bloggar. Så mycket vackert. Som nu t ex. Du inte bara ser det vackra utan du kan förmedla det också. Det är en gåva.

Lotta 8`) sa...

Även jag blir inspirerad av dina fina bilder - inspirerad till att fota ur annorlunda vinklar - härlig grön bild! 8`)

Maria Berg sa...

Älghornsbräken.
Jag har en i fönster karmen men den mår inte så bra för lite ljus.

Håller helt med dig det är så härligt att hitta former och färger i naturen.

Jag längtar till sommaren då det här hemma i Sverige blir lite mer färger.
Men det är otroligt att man fortfarande kan hitta färg i naturen som inte är brun eller vit.

Läcker bild.
MB

Anonym sa...

Beautiful study of texture, color, light, and shape...