torsdag 21 maj 2009

Dag 137 - Vilda djur


Vild kanske är att ta i, men han är åtminstone inte tämjd det lilla krypet. Och definitivt inte något husdjur även om jag hittade honom på en Gerbera här hemma. Oönskad gäst skulle nog vara ett passande uttryck.
Jag gillar definitivt inte att ha småkryp inomhus. Annars är det ganska vanligt här i Brasilien. Kackerlackor som jag läst om i svenska tidningar är väldigt vanligt förekommande här.
Vår lärare i portugisiska säger att anledningen till att vi inte sett några kackerlackor här hemma beror på att vi bor så högt upp i ett nytt hus. Tack och lov för det!
Tema nummer 322 - Vilda djur,

6 kommentarer:

annette sa...

Ja, tur att Ni bor högt upp, skulle inte heller vilja ha så speciellt många objudna gäster hemma av det slaget Du nämner, men Du fick ju en bra bild på odjuret, därtill en urläcker bild på blomman som har så läcker färg.

Ha det så gott!

Kramar!

annette

Olga T sa...

Vissa kryp är direkt motbjudande. Spindlar brukar jag inte ha ont av men den här färgen är lite läbbig tycker jag. Fotot i sin helhet är däremot riktigt häftigt!

Rajson sa...

Sicken gullig en. Har inga problem med dssa, men kackelackor är mindre lockande. Tänker på min första tågluffning.Oj,vad det kryllade av dessa på Korfu!
Fint med den röda Gerberan mot det ljusa krypet!
Effektfull diagonal i fotot!

Anonym sa...

I absolutely LOVE this! The contrast of that macro flower and the bug is perfect - that bug almost glows! Very cool!

Ulrica sa...

Den ser nästan genomskinlig ut... och nej, de små objudna gästerna vill man helst slippa.

Kerstin sa...

Tack och lov för höga hus. :)
Bilden på den objudna gästen är jättefin.
Ha det gott.