torsdag 17 december 2009

Dag 339 - Vurm


Synonymer till vurm: mani, passion, fluga, feber, dille, pippi, fnatt, starkt intresse.
Kanske är det en vurm för knappar jag har:)
För knappar kan jag köpa bara för att de kan vara bra att ha eller för att de är så snygga. Jag fick ärva en släktings knappsamling och sybehörslåda med band och sytrådar. Hon hade varit sömmerska och där fanns en hel del fina knappar av olika storlekar och färger. Men nu är det så sällan jag syr något som behöver knappar men någon gång kanske de kommer till användning.
Tema nummer 90 - Vurm

4 kommentarer:

annette sa...

En skatt väl värd att bevara, man vet ju aldrig på vad man får för "pippi" på, kanske Du helt plötsligt känner för att börja sy igen.

annette

Rajson sa...

Tänk vad olika man kan vara.
Den enes vurm den andras fobi!
Jag hatar lösa knappar!
Bland det otäckaste jag vet är en ensam stackars lös knapp som ligger bortglömt i ett dammigt hörn eller en hög med knappar som här. Jag har nästan knappfobi. Jag har inga problem att ha dessa på kläder så länge de har en funktion, men som bara prydnad. Nej tack!
Trodde jag var knäpp tills jag läste att man kan verkligen ha fobi för detta. Finns en del som ej klarar av att ha knappar över huvudtaget!Opraktiskt.
HA det gott!

Chesney sa...

You do have a few buttons - love all those shades of green/blues

Lev Livet Lett Lokki sa...

Jeg elsker knapper jeg, så dette var helt fantasisk!
Det er sagt at alle grønnfarger passer perfekt sammen, og det viser du her!
Kjempefin effekt med den kornete uskarpheten i kantene!
Ja du er flink du!
Flere klemmer fra Lokki