lördag 21 mars 2009

Dag 72 - Vänner

Som alltid när man har kameran uppe så blir folk nyfikna. De här killarna kom springande mot mig när jag stod och tog några bilder i en park mitt i stan. Min första tanke var: Håll hårt i kameran! Den är ju nästan det käraste jag har...
Vi har hört så många historier om rån och att man måste vara ytterst försiktig så tyvärr är det första man tänker på.
Men de ville ju bara att jag skulle ta en bild på dem, de fem vännerna. Och det gjorde jag såklart! Ibland önskar jag att jag hade en polaroidkamera så att de kunde få en bild av sig själva.
Tema nummer 97 - Vänner, friends

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Din bild var jättefin. Du kanske får skaffa en polaroidkamera för att kunna glädja dem. :)
Ha en fin kväll.

annette sa...

Vilken härlig bild på fem vänner, fin miljö runt omkring oxå med palmer och snygg stenlagd gång.
Lite tråkigt förstår jag det är med känslan av att vara rädd för rån om någon kommer rusande, och en kamera förstår man ju att det är attraktivt, så håll i den hårt.
Ha en skön lördagskväll!

Kram /annette

Chesney sa...

What a great candid and look how happy and goofy they look!

Olga T sa...

Härligt att så gärna vilja vara med på bild. Det där försvinner med åren.

Anonym sa...

Just like North American boys with the funny hand gestures!