lördag 31 januari 2009

Dag 24 - Kurvig


Kurvig och backig är den privata delen av motorvägen BR 040 mellan Belo Horizonte och Rio de Janeiro. Men vägbanan är i stort sett utan hål. Det var inte på den delen vi drabbades av punkteringarna på vägen hem förra torsdagen.
Den privata delen bekostas till viss del av oss som åker på den. Med jämna avstånd betalar vi glatt de närmare 8 Real det kostar. Vi fick verkligen valuta för våra slantar. Bärgningen av vår bil i några mil ingick i priset.
Tema nummer 71.

7 kommentarer:

Sarah sa...

Jätte fint fotat men jag klarar inte av att titta för länge på denna bild. Det är nåt kusligt över den. Kanske ränderna... Men verkligen fina färger och fint fotat ha en fin helg!

Della sa...

Vilken spännande natur. Det är nog den kurvigaste motorväg jag har sett.

Kerstin sa...

Wow, vilket landskap! Det ser nästan ut som en köttyxa har gått fram på berget och lämnat det blödande.
Snyggt foto och fin tolkning. :)
Ha en fin lördag

Chesney sa...

All I can say is "STUNNING"!!

annette sa...

Ser verkligen underbart ut, skulle vilja köra på den vägen, älskar att köra bil och dra på lite när det är fina vägar med fin utsikt, ger en frihetskänsla, kan jag sedan bli bogserad utan kostnad vid punka så gör det ju det hela ännu bättre!
Ha en skön lördag!
Kram //annette

Anonym sa...

Nu klickade jag mig in här på din 365-fotosblogg och det var fantastiskt många härliga bilder som du lagt in här. Landskapsbilderna och papegojbilden gillar jag särskilt mycket.
Ha det gott!

Anonym sa...

It looks like it comes from a travel brochure! Wonderful image...............